Geref. kerk Geref. kerk

Classicaal verband

De Gereformeerde Kerk Zevenhuizen-Moerkapel­le be­hoort sinds 2008 tot de Classis Zuid-Holland Noord, Ring Zoetermeer, van de Protestantse Kerk in Nederland. Deze classis omvat alle PKN-gemeenten in Benthui­zen (gemeente Rijnwoude), Lansingerland, Nieu­werkerk aan den IJssel, Zevenhuizen-Moerkapelle, Pijnac­ker-Nootdorp en Zoetermeer. Toen op 1 mei 2004 de PKN een feit werd, kwamen de gereformeerde classis en haar hervormde zusterclassis voor de opgave te staan om uiterlijk 1 januari 2009 één classicaal verband te gaan vormen. De gezamenlijke moderamina van deze classes hebben daartoe plannen ontwikkeld, die uiteindelijk leidden tot de vorming van een ongedeelde classis per 1 januari 2008. De Classis Zuid-Holland Noord, Ring Zoetermeer is vertegenwoordigd in de zogenaamde Algemene Classicale Vergadering (ACV), die op provinciaal niveau opereert. Deze ACV regelt op haar beurt weer een afvaardiging naar de Generale Synode, het hoogste landelijke bestuursorgaan binnen de PKN.
Het adres van de Classis Zuid-Holland Noord, Ring Zoetermeer, is: Nassaulaan 1a, 2712 AT Zoetermeer. Website: https://www.classiszuidhollandnoord.nl
De Gereformeerde Kerk Zevenhuizen-Moerkapel­le heeft geen vaste kerkenraadsleden afgevaardigd in de classicale vergaderin­gen.