Oecumene Oecumene

Oecumene-groep
Sinds de tachtiger jaren van de vorige eeuw zet in Zevenhuizen-Moerkapelle een groep mensen zich in voor praktische oecumene. Deze groep van ongeveer tien mensen is afkomstig uit de plaatselijke kerken: Hervormde Gemeente, Gereformeerde Kerk, leden van de R-K kerk, Vereniging van Vrijzinnige Protestanten en de ABC-gemeente.
In het najaar komt de groep bijeen om plannen te maken voor een gezamenlijke gebedsdienst, die op de derde zondag in januari van het daarop volgende jaar wordt gehouden. De gebedsdienst voor de Eenheid der Christenen wordt (vanaf 2018) ieder jaar gehouden in de Dorpskerk in Zevenhuizen. De voorganger komt telkens uit een ander kerkgenootschap om daarmee de Eenheid in Verscheidenheid tot uitdrukking te brengen.
Informatie: Elly Brouwer, tel.: 0180-631118.

Interkerkelijk Werkgroep Zevenhuizen-Moerkapelle
Naast de Oecumene Groep participeert onze gemeente in de Interkerkelijke Werkgroep Zevenhuizen-Moerkapelle, waarin wordt samengewerkt met leden van de R-K kerk en de Vereniging van Vrijzinnige Protestanten in Zevenhuizen en Moerkapelle. Deze groep wil een platform zijn voor wederzijdse inspiratie op basis van het Evangelie en organiseert jaarlijks gezamenlijke vieringen op Witte donderdag, Goede vrijdag en op de Vredeszondag in september.
Informatie: Herman Vos, tel.: 0180-631912.

Vespers Stille week
Ten slotte werken de Hervormde Gemeente en Gereformeerde Kerk samen bij de voorbereiding en de uitvoering van vespers op de eerste drie dagen van de Stille week.

12 maart 2021

datum en tijdstip 28-04-2024 om 9.30 uur