De kerkdienst De kerkdienst

Bijzondere diensten

Voor bijzondere gelegenheden zijn er kerkdiensten en bijeenkomsten met afwijkende tijden. De navolgende opsomming geeft daarvan een beeld:
  • Gebedsdienst voor de eenheid der Kerken: iedere derde of vierde zondag van januari, aanvang 10.00 uur, wordt voorbereid door vier kerken en leden van de R-K kerk.
  • Vesperdiensten in de Stille week voor Pasen: aanvang 19.30 uur; samen met de Hervormde Gemeente. Deze diensten worden  gehouden in de Ontmoetingskerk in Zevenhuizen.
  • Witte Donderdag: aanvang 19.30 uur, tevens viering van het Heilig Avondmaal, voorbereid door de Interkerkelijke werkgroep Zevenhuizen-Moerkapelle.
  • Goede Vrijdag: aanvang 19.30 uur, voorbereid door de Interkerkelijke werkgroep Zevenhuizen-Moerkapelle.
  • Herdenkingsdienst 4 mei: aanvang 19.00 uur; samen met de Hervormde Gemeente en leden van de R-K kerk. Deze dienst wordt gehouden in de Hervormde kerk in Zevenhuizen.
  • Vredeszondag: derde of vierde zondag in september. Deze dienst wordt voorbereid door de Interkerkelijke Werkgroep Zevenhuizen-Moerkapelle en gehouden in de Ontmoetingskerk in Zevenhuizen, aanvang: 10.00 uur.
  • Schoolkerkdienst: laatste zondag van september; aanvang 10.00 uur. Deze dienst wordt voorbereid door een commissie, samengesteld uit vertegenwoordigers van Basisschool De Eendragt, de Hervormde Gemeente en de Ontmoetingskerk.
  • Tijdens de kerkdienst op de zondag vóór of na biddag en de zondag vóór of na dankdag wordt aandacht besteed aan de betreffende inhoud.
  • Eerste Kerstdag: aanvang 9.30 uur.
  • Kerk-Anders-diensten: aanvang 9.30 uur, enige malen per jaar, worden voorbereid door een daartoe ingestelde werkgroep.

datum en tijdstip 28-03-2024 om 19.30 uur