Diaconie en ZWO Diaconie en ZWO

Sponsorkind Mary Manda

We hebben al weer een tijdje een nieuw sponsorkind toegewezen gekregen. Een meisje uit de streek Zilakoma in Malawi: Mary Manda.
Mary is geboren op 6 januari 2013 en woont samen met haar ouders en een jonger zusje van 5 jaar. De ouders leven van de verbouw van o.a. cassave en mais. Haar moeder is lid van een “Zelf Hulp Groep” en wordt nu met een kleine lening geholpen om een bedrijfje op te zetten. Met die opbrengst kan ze schoolspullen en kleding voor haar dochters kopen. De groep zal ook getraind worden in moderne landbouwtechnieken. De regionale overheid zal aangemoedigd worden om te zorgen voor beter onderwijs en goede gezondheidszorg.
Door dit dorpsprogramma wil Red een Kind iets doen aan de schrijnende situatie van veel gezinnen in Zilakoma. Door de sponsering van Mary dragen we een heel klein steentje bij.